Shin Splints nedir?

Shin Splint, koşucu bacağı ve  medial tibial stres sendromu ismi ilede bilinir. Uygun olmayan ve aşırı sert zeminlerde spor yapmak, yanlış ayakkabı seçimi, koşu tekniğinde yanlış uygulamalar ve ayaktaki anatomik bozuklulardan kaynaklı olarak ortaya çıkabilmektedir. Bu hastalık kemik zarının iltihabi reaksiyonu ile karakterizedir. Spor yapan ve koşma hareketini sık tekrarlayan bireylerde daha fazla görüldüğü için koşucu bacağı ismi ile bilinir.
Hastalar bacaklarının iç-ön kısmında meydana gelen bir ağrıdan şikayet ederler ve bu ağrı genellikle parmaklar ya da ayak bileği aşağı büküldüğünde şiddetlenir. Bacakta yer alan tibia kemiğinin önünde yer alan tibialis anterior kası ayak bileğinin yukarı çekilmesine yarar. Bu kas tibia kemiğinin dış yüzeyine boydan boya tutunur. Yukarıda bahsedilen hastalık nedenleri gerçekleştiğinde bu kas ile kemik arasında ayrılmalar meydana gelir ve bölgede inflamasyon oluşur. Oluşan inflamasyon sonucunda ise hastalar dizlerinin önünde aktivite ile artan bir ağrı hissederler. Shin splintste ağrı tibia boyunca hissedilir ve koşma gibi zorlayıcı hareketlerle daha da şiddetlenirken dinlenme sırasında hafifler.
Tanı koymak için genellikle fizik muayene ve hasta öyküsü yeterlidir. Ancak hekimler bazen MRI tetkikleri isteyebilir. Tanısı konan hastalık için ilk tavsiye istirahattır.  Shin splint için elastik bir alt baldırlık ortezi kullanılır ve soğuk terapi tedavisi uygulanır. İltihap giderici ilaçlarla birlikte hastadan zorlayıcı bacak aktivitelerinden uzak durması istenir. İnatçı durumlarda fizik tedavi yöntemleri uygulanır. Shin splint cerrahi müdahale gerektirmez.
Tedavi süreci 2 hafta ile 2 ay arasında değişir ve yavaş bir rehabilitasyon programı izlenir. Sert yarışma dönemleri ağrısız geçen 4-6 hafta anternaman yapılana dek ertelenmelidir. Fizik tedavi kapsamında coldpack, elektroterapi modaliteleri ile rijid ve esnek bantlamalar uygulanabilir. Ayrıca çeşitli germe egzersizleri fizyoterapistler tarafından uygulanır ve ev egzersizi olarak verilir.
Hastalara Öneriler

• Zor ve engebeli,inişli çıkışlı yüzeyler yerine koşmak, yürümek ve jogging için  toprak ve ya çim gibi yumuşak pistleri kullanmalı.
  • Egzersiz veya yarışmadan önce yeterli kas ısınmasının sağlanmalı.
  • Fiziksel egzersiz boyunca ayak ve ayak bileğini iyi destekleyen ayakkabılar giyilmeli.

15.154 kere okundu

Kinezyotape Bantlama Nedir?

Spor yaralanmalarını önlemek, kasların çalışmasını uyarmak, bölgesel ağrıyı azaltmak gibi amaçlarla uygulanan kinezyotape bantları uzun …